لاغری

فرمول های طلایی آب کردن چربی شکم

چگونه چربی شکم را آب کنیم؟ روش های آب کردن چربی شکم چیست؟ چگونه بدون اینکه سایر قسمت های بدن را دستخوش تغییرات کنیم، از شر چربی هایی که در ناحیه شکم و پهلو هستند خلاص شویم؟ این ها سوالاتی هستند که ممکن است مدام ذهن شما را به خود مشغول کنند. تا به حال به این موضوع فکر کرده اید که چگونه می توانید از شر این چربی های آزاردهنده خلاص شوید و لباس هایی که همیشه دوست داشتید را بپوشید؟ اگر شما هم جزء آن دسته از افرادی هستید که عاشق تناسب اندام اند و برای بالا بردن اعتماد به نفس شان تلاش می کنند در این مقاله همراه ما باشید. در ادامه سعی می کنیم فرمول های جادویی برای آب کردن چربی های شکم را با هم بررسی کنیم.

مصرف فیبر محلول در آب را فراموش نکنید

فیبر محلول در آب

خوب اولین کاری که باید برای خلاص شدن از شر چربی های شکم انجام دهید مصرف فیبرهای محلول در آب است. این نوع فیبرها بیشتر از هر چیز دیگری شما را سیر نگه می دارند و کمک تان می کنند سریع تر وزن کم کنید. این موضوع را تحقیقات انجام شده نیز ثابت می کند.

به عنوان مثال یکی از مطالعاتی که بر روی 1100 بزرگسال انجام شد نشان می داد هر 10 گرم افزایش در مصرف فیبر محلول در آب می تواند چربی شکمی را تا 3.7 درصد کاهش دهد. شاید برایتان سوال پیش آمده باشد که چه غذاهایی حاوی چنین فیبرهایی هستند. در ادامه برخی از این غذاها را معرفی می کنیم:

  • دانه های کتان
  • کلم بروکسل
  • آووکادو
  • بلک بری
  • بقولات

 از مصرف غذاهایی که حاوی چربی های ترانس هستند خودداری کنید

اگر اهل تلویزیون تماشا کردن باشید به طور حتم با واژه چربی های ترانس آشنا هستید. چربی های ترانس با پمپ شدن هیدروژن به چربی های غیر اشباع به دست می آیند. این چربی ها در برخی از محصولات به کار می روند و مصرف شان می تواند التهاب، بیماری های قلبی، چربی های شکمی را افزایش دهد.

برای اینکه با عمق فاجعه آشنا شوید اجازه دهید مطالعه ای که شش سال به طول انجامیده است را با هم بررسی کنیم. این مطالعه بر روی میمون هایی انجام شد که رژیم غذایی پر چربی داشتند و بیشتر این چربی ها جزء چربی های ترانس بودند. بعد از چند وقت دانشمندان متوجه شدند این میمون ها نسبت به آن هایی که چربی تک غیر اشباع مصرف کرده بودند 33 درصد چربی شکمی بیشتری دارند.

اگر به فکر آب کردن چربی شکم تان هستید از همین امروز به خودتان قول بدهید چربی های سالم را وارد رژیم غذایی تان بکنید. به عنوان مثال از روغن زیتون یا روغن های گیاهی که از سلامت شان مطمئن هستید استفاده کنید.

 رژیم غذایی با پروتئین بالا را هم در نظر داشته باشید

پروتئین

همه ما خیلی خوب می دانیم که پروتئین ها مواد مغذی بسیار مهمی برای مدیریت وزن هستند. اگرچه اطلاعات عمومی شما بالاست اما بهتر است بدانید که مصرف پروتئین کافی هورمون سیری را در بدن آزاد می کند، اشتهایتان را کاهش می دهد و حس سیری را در شما القا می کند.

پروتئین ها نرخ متابولیک را هم در بدن بیشتر می کنند و همین امر به کاهش وزن و افزایش حجم عضلات کمک می کند. مطالعات زیادی در این حوزه انجام شده است و همه آن ها نشان می دهد افرادی که پروتئین بیشتری در رژیم غذایی شان دارند چربی شکم شان کمتر است.

 برای آب کردن چربی شکم، حرص خوردن را کنار بگذارید

استرس

شاید از خودتان بپرسید حرص خوردن چه ربطی به چربی شکم دارد. سوال خوبی است. استرسی که در طول روز به خودتان تحمیل می کنید غده فوق کلیه را تحریک می کند تا کورتیزول بیشتری تولید کند. حتما خوب می دانید که کورتیزول همان هورمون استرس است.

تحقیقات هم بر روی این موضوع صحه می گذارند. یکی از همین مطالعات نشان می دهد سطح کورتیزول بالا در بدن اشتها را بیشتر می کند و ذخیره چربی در شکم را افزایش می دهد.

 تنبلی را کنار بگذارید و ورزش کنید

شاید باورتان نشود اما تمرینات ایروبیک یا هوازی یکی از بهترین روش ها برای سوزاندن کالری و چربی است. برای آن هایی که مدام به دنبال کم کردن چربی ناحیه شکم و پهلو هستند تمرینات ورزشی ایروبیک بهترین و البته ایده آل ترین گزینه خواهد بود. اگر بتوانید در طول هفته 300 دقیقه تمرین کنید قادر خواهید بود با چربی های شکم تان نیز خداحافظی کنید.

 از کربوهیدرات ها کمتر استفاده کنید

کاهش مصرف کربوهیدرات ها به خصوص آن هایی که تصفیه شده هستند به شما کمک می کند چربی هایی که دور شکم تان جا خوش کرده اند را کاهش دهید. رژیم های غذایی که کمتر از 50 گرم کربوهیدرات در خود دارند می توانند به کاهش چربی های دور شکم کمک کنند.

 با روغن نارگیل دوست شوید

آب کردن چربی شکم با روغن نارگیل

یکی از مواد غذایی جادویی و البته منحصر به فرد که خیلی ها با آن آشنا نیستند روغن نارگیل است. مطالعات نشان می دهند روغن نارگیل و چربی های موجود در آن متابولیسم را بیشتر می کنند و ذخیره چربی را کاهش می دهند. فقط به خاطر داشته باشید که روغن نارگیل کالری زیادی دارد. پس در مصرف این روغن هم نباید زیاده روی کنید.

 تمرینات مقاومتی را در برنامه هایتان بگنجانید

تمرینات مقاومتی که بیشتر افراد آن را با وزنه برداری یا تمرینات قدرتی نیز می شناسند برای حفظ عضلات ضروری اند. در کنار همه مزایایی که ورزش های این چنینی برایتان به ارمغان می آورد، آب کردن چربی شکم بسیار مهم جلوه می کند. این تمرینات را با ورزش های ایروبیک ترکیب کنید و از مزایایی که در اختیارتان می گذارد لذت ببرید.

نوشیدنی هایی که شکر دارند را از برنامه تان حذف کنید

لازم است بگوییم که شکر دشمن سلامتی شماست؟ فکر نمی کنم نیازی به  تاکید باشد که شکر علاوه بر اینکه شکم تان را چاق می کند دشمن سایر اندام های بدن تان هم هست. نوشیدنی های شکردار از این مسئله مستثنی نیستند. مطالعاتی که در این زمینه انجام شده است نشان می دهد نوشیدنی های شکردار چربی کبد را بیشتر می کنند و در نهایت شکمی چاق برایتان به ارمغان می آورند.

 خوب بخوابید و لاغر شوید

این نکته یکی از جذاب ترین نکاتی است که دانستن آن می تواند مسیر لاغری تان را تسهیل کند. خواب خوب برای سلامتی مزایای زیادی دارد و یکی از این مزایا کاهش وزن است. افرادی که خواب کافی و خوب ندارند بیشتر چاق می شوند. آپنه خواب یکی از مشکلات رایج در میان افراد است و افرادی که با این مشکل دست و پنجه نرم می کنند چربی شکمی و پهلوی زیادی دارند. سعی کنید 7 ساعت در طول شبانه روز بخوابید و از آب شدن چربی شکم لذت ببرید.

ماهی های چرب بخورید و لاغر شوید

ماهی برای آب کردن چربی های شکم

ماهی های چرب ضامن سلامتی شما هستند. این ماهی ها در خود پروتئین با کیفیت و اسیدهای چرب امگا3 با ارزشی دارند و از شما در برابر بیماری های مختلف محافظت می کنند. برخی از محققان بر این باورند که اسیدهای چرب امگا 3 به کاهش چربی هایی که در پهلو و شکم جا خوش کرده اند کمک می کنند. سالمون و ساردین دو مورد از ماهی های چربی هستند که می توانید از همین هفته به رژیم غذایی تان اضافه کنید.

خوردن آبِ میوه را متوقف کنید

بله آب ِ میوه سرشار از ویتامین ها و مواد معدنی است اما این نوشیدنی ها هم مثل نوشابه قند زیادی دارند. نوشیدن آب میوه زیاد خطر افزایش وزن و چربی شکم را بیشتر می کند. اگر تصمیم دارید چربی شکم تان را کمتر کنید و یک شکم صاف داشته باشید آب میوه را با آب جایگزین کنید.

 غذاهای حاوی پروبیوتیک بخورید یا از مکمل هایش استفاده کنید

جالب است بدانید که پروبیوتیک ها باکتری هایی هستند که در برخی از غذاها و مکمل ها یافت می شوند. این مواد مزایای زیادی برای بدن دارند که از جمله آن ها می توان به بهبود سلامت روده و عملکرد سیستم ایمنی اشاره کرد. تحقیقات نشان می دهد باکتری های این چنینی نقش مهمی در آب کردن چربی شکم دارند.

کپسول های لاغری همچون کپسول لاغری ادیوس را هم امتحان کنید

اگر به دنبال کاهش وزن تان هستید و می خواهید یک محصول تایید شده را امتحان کنید کپسول لاغری ادیوس بهترین گزینه برایتان خواهند بود. این محصول نرخ متابولیک را در بدن افزایش می دهد و باعث کاهش وزن تان می شود.

حرف آخر

برای اینکه بتوانید اندام زیبا و شکم صافی داشته باشید باید تلاش کنید. اگر دست روی دست بگذارید فقط فرصت هایتان را از دست می دهید. از نکاتی که در این مقاله بیان کردیم استفاده کنید و چربی های شکم تان را برای همیشه آب کنید.

 

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *